Sitodruk na odzieży jako forma reklamy – wady i zalety

Zamierzasz złożyć zamówienie na odzież reklamową? Zastanawiasz się, jaką technikę znakowania wybrać? Porównujesz ze sobą sposoby zdobienia ubrań, jednak nie jesteś pewien, co się opłaca? W tym artykule odpowiadamy na Twoje wątpliwości. Przeczytaj, jeżeli chcesz wiedzieć, czy w tekstylia, które stanowić mają formę reklamy, warto inwestować? Czy odzież reklamową warto wykonywać w technice sitodruku?

Jeżeli chcesz się wyróżnić na targach, przyciągnąć uwagę podczas spotkania i wyróżnić się na tle konkurencji, nic dziwnego, że rozważasz zamówienie odzieży reklamowej.

Odzież i reklama — idą w parze

Wizerunek marki można starać się utrwalić na różne sposoby. Sprawdzoną formą działania jest niedroga, ale kryjąca w sobie duży potencjał reklama w postaci nadruków na różnych typach odzieży. Jeżeli pragniesz, by identyfikacja wizualna Twojego brandu zapadła w pamięć potencjalnym klientom lub kontrahentom, możesz zdecydować się zarówno na kolorowe, intensywne odzieżowe nadruki lub dyskretne umieszenie loga na często użytkowanych częściach garderoby.

Wiele zależy od okoliczności, na jaką szykujesz swoje firmowe tekstylia. Jeżeli chcesz oznaczyć odzież roboczą dla swoich pracowników, możesz umieścić nawę lub znak firmowy na ubraniach na odpowiedniej wysokości, tak by z łatwością były dostrzegalne przez potencjalnych odbiorców. Oznacz niewielkim logiem koszulki, koszule, swetry lub czapki pracowników, znajdzie się ono wtedy na wysokości oczu rozmawiających z nimi klientów. To świetne rozwiązanie dla osób z gastronomii lub w branży usług. Jednak odzież reklamowa to rozwiązanie dla każdego typu biznesu: sprawdza się również w handlu, chętnie sięgają po nie instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe czy korporacje. Jeżeli zarządzasz pracownikami fizycznymi — masz firmę budowlaną, ogrodniczą lub sprzątającą, logo Twojej marki powinno być większych rozmiarów, dobrze by znalazło się np. na plecach. W ten sposób będzie widoczne z większej odległości, nawet podczas pracy oraz przemieszczania się każdego z zatrudnionych. To mobilna forma reklamy. Rozpoznawalność odzież reklamowa zapewnić może również podczas targów, po to, by odróżnić Twoje stoisko od sąsiednich. Każdy z pracowników może wtedy założyć spersonalizowany projekt odzieży, dopasowany do jego funkcji lub na koszulki pracownicze możesz nanieść zróżnicowane nadruki. Ciekawym pomysłem może okazać się przygotowanie koszulek reklamowych, które rozdawać będziesz jako gadżet osobom zainteresowanym Twoimi usługami. Zabierając ze sobą prezent do domu, a następnie nosząc go na co dzień, sprawią, że identyfikacja wizualna Twojej firmy wpadnie w oko jeszcze większemu gronu odbiorców.
W zależności od rodzaju działalności, jaką prowadzisz, warto dobrać formę znakowania odzieży — zastanowić się, czy sitodruk sprawdzi się w każdym z opisanych przypadków promocji. Nasi eksperci mogą pomóc Ci w doborze techniki oraz typu znakowania; mają za sobą wiele projektów i wyzwań, warto więc wykorzystać ich doświadczenie podczas planowania marketingowych przedsięwzięć.

Sitodruk — wady i zalety

Jeżeli rozważasz złożenie zamówienia na odzież reklamową, nic dziwnego nie ma więc również w tym, że zastanawiasz się, czy by zostać zapamiętanym przez biznesowych partnerów, sprawić by Twoje logo zostało z nimi na dłużej, warto wykonać ubrania firmowe przy pomocy sitodruku. Czy odzież promocyjna i sitodruk idą w parze? Wszystko zależy od dwóch czynników. Po pierwsze od projektu, który chciałbyś umieścić na swojej odzieży — a przede wszystkim od liczby kolorów, które chcesz odwzorować, po drugie od wielkości zamówienia. To ilość sztuk będzie decydowała o cenie oraz opłacalności wybranej techniki znakowania.

Trwały sposób znakowania. Sitodruk jest jedną z najtrwalszych metod znakowania odzieży. Ten sposób zdobienia tekstyliów polega na przepuszczaniu farby drukarskiej na materiał przez sito, czyli specjalnie przygotowaną matrycę — ramę, na której rozpięta jest siatka o bardzo drobnych dziurkach. Po przedostaniu się przez sito farba zgrzewana jest z włóknami materiału w wysokiej temperaturze, co decyduje o wyjątkowej odporności powstałego znakowania na pranie oraz użytkowanie. Bez problemu powinno ono wytrzymać nawet do 100 prań!

Projekt wykonany w technice sitodruku będzie odporny nie tylko na czyszczenie, ale również na uszkodzenia mechaniczne, wilgoć oraz promieniowanie słoneczne. Jeżeli więc odzież, którą chcesz wykonać, zamierzasz wykorzystywać wielokrotnie i pragniesz, by jej stan pozostawał bez zarzutu, warto zdecydować się na sitodruk. Podobnie, jeżeli odzież reklamową zamierzasz wręczać jako podarunek lub gadżet klientom i kontrahentom, dobrze, by zachowały jakość na długo i nie rozczarowały obdarowanych po kilku praniach.

Uniwersalność nadruku. Kolejna dobra wiadomość to fakt, że sitodruk jest techniką, którą można zastosować na wszystkich rodzajach tkanin. Nie sprawdza się jedynie na polarach. Jeżeli chcesz oznaczyć grubą, zimową odzież swoich pracowników lub inne tekstylia reklamowe wykonane z polaru polecamy niezastąpiony w tym przypadku haft komputerowy.

Intensywność oraz efekty specjalne. Projekty wykonane przy pomocy sitodruku będą bardzo wyraziste oraz nasycone, gdyż do zdobienia używa się dużej ilości farby. Kolory nadruków wykonanych sitodrukiem są żywe i intensywne. Ponadto, warto pamiętać, że to jedyna technika, która umożliwia nanoszenie na odzież farb specjalnych (tzw. uszlachetnianie druku), m.in. farb metalizowanych, puchnących lub fluorescencyjnych, brokatu, druku 3D etc.

Jedna z najtańszych technik nadruku? O sitodruku często mówi się, że jest bardzo opłacalną metodą znakowania. Najtańszą. Owszem to prawda, ale wtedy gdy sztuk odzieży zamawiamy dużo — sitodruk przy zadruku powyżej 100 sztuk tekstyliów jest bezkonkrecyjny pod kątem ceny. Wycena Twojego projektu zależna będzie od wielkości zamówienia oraz od ilości kolorów, które chcesz użyć w nadruku. Ponieważ przygotowanie matrycy do sitodruku (m.in. naświetlanie sita) to dodatkowe koszta przy każdym zamówieniu, sitodruk okazuje się opłacalną techniką przy zamówieniu powyżej 20-30 sztuk.

Jeżeli chcesz zamówić więc odzież reklamową i zależy Ci na tanim nadruku wykonanym w świetnej jakości, zamów odpowiednią ilość tekstyliów z jednym projektem. Jeżeli Twoje zamówienie jest mniejsze lub chcesz — na przykład — zróżnicować pomiędzy sobą zamawiane koszulki reklamowe, na każdą z nich nanieść inny napis, rozważ choćby druk DTG, który opłaca się już od jednej sztuki odzieży. Nie trzeba bowiem w jego wypadku szykować osobnej matrycy do zdobienia. To jej przygotowanie wraz z czasochłonnym procesem wykonywania druku w przypadku sitodruku wpływa na cenę usługi.

Minusy? Jeżeli zdecydujesz się na wykonanie odzieży reklamowej w technice sitodruku, musisz liczyć się z tym, że w projekcie, których chcesz nanieść na odzież będziesz mógł użyć jedynie 8 kolorów. Przejścia tonalne pomiędzy poszczególnymi barwami nie będą tak dokładne jak np. w technice druku DTG. Wykonywane wzory można nadrukować przy pomocy sitodruku z bardzo dużą dokładnością, odwzorowanie drobnych elementów nie jest problemem, jednak w porównaniu z drukiem DTG grafiki będą mieć niższą rozdzielczość. Przeczytaj więcej o różnicy pomiędzy drukiem DTG a sitodrukiem.

Skuteczny projekt reklamowy

Znając wady i zalety sitodruku, z pewnością łatwo będzie Ci zdecydować, czy jest to metoda dla Ciebie. Jeżeli wciąż rozważasz metody znakowania, polecamy artykuł o innych sposobach zdobienia odzieży. Jeżeli jednak już wybrałeś i zastanawiasz się, co warto byłoby umieścić na reklamowych tekstyliach, podpowiadamy, co możesz umieścić w projekcie reklamowej koszulki. Zadbaj zarówno o jakość grafiki oraz materiału. Jeżeli przygotowywana przez Ciebie koszulka będzie praktyczna oraz estetyczna, z chęcią założą ją Twoi pracownicy oraz osoby, którym podarujesz ją jako gadżet. Dobra tkanina oraz ciekawy koncept zachęcą użytkowników do noszenia koszulki niezależnie od sytuacji. Estetyczny projekt powinien najlepiej zakładać dyskretne logo, adres internetowy lub claim Twojej marki lub niebanalne i nienachalne wykorzystanie graficzne znaków firmowych, które nie będzie zachęcać do noszenia produktu.

Udostępnij na swojej platformie

To może Cię zainteresować

Przejdź do góry