Branding odzieżowy. Jak przyciągnąć uwagę klientów i zyskać zadowolenie pracowników?

W przypadku tworzenia i rozwoju wielu przedsiębiorstw warto rozważyć branding odzieżowy. Znakowanie odzieży poprzez identyfikację wizualną konkretnej marki ma szczególne znaczenie dla wypracowania stabilnej pozycji na rynku. Stosunkowo tania inwestycja przynosi duże, pozytywne rezultaty. Branding odzieżowy oddziałuje wszechstronnie na środowisko, w jakim funkcjonuje firma – zarówno na klientów, jak i pracowników i konkurencję. Czym zatem dokładnie charakteryzuje się branding i dlaczego warto wykorzystać go w kwestii znakowania odzieży?

Na czym polega branding?

Pojęcie brandingu nie istniałoby bez identyfikacji wizualnej marki. Przedsiębiorstwo, które pragnie zadbać o swój branding, w pierwszej kolejności musi posiadać własne logo i logotyp, a także barwy firmowe. Istotna jest ich spójność wizualna, profesjonalne opracowanie i konsekwentne stosowanie – zarówno w materiałach reklamowych, jak i użytkowych. Profesjonalna identyfikacja wizualna firmy łączy także inne elementy, takie jak szablony druków firmowych czy zasady tworzenia reklam. Wszystko to umożliwia inwestowanie w szeroko pojęty branding, czyli utrwalanie konkretnego, zamierzonego wizerunku marki w świadomości klienta. Jedną z wyjątkowo skutecznych form brandingu stanowi branding odzieżowy. To adaptacja identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa na odzież firmową i ubrania reklamowe.

Kluczowe zalety brandingu dla przedsiębiorstwa

Dzięki posiadanej identyfikacji wizualnej i konsekwentnym wykorzystywaniu jej w brandingu marka zyskuje istotną z marketingowego punktu widzenia spójność wizualną. Klienci łatwiej mogą zapamiętać konkretne przedsiębiorstwo, automatycznie odróżniając je od konkurencji. Tego rodzaju budowanie świadomości marki ma szczególne znaczenie zarówno przy starcie firmy, jak i dla jej późniejszego utrzymania się na rynku.

Poprzez branding można nienachalnie promować firmę w każdym działaniu przedsiębiorstwa. Idealnym przykładem jest oznakowana odzież robocza – czyli przedmioty niezbędne do codziennego użytku podczas wykonywania pracy, które jednocześnie promują markę. Firmy, które inwestują w branding, zyskują większy profesjonalizm w oczach klientów – bez względu na to, czy znają się oni na marketingu, czy nie. Marce o spójnej identyfikacji wizualnej łatwiej pozyskiwać zaufanie na rynku, ponieważ sprawia wrażenie stabilnej i konsekwentnej w swoich działaniach. Dbałość o szczegóły w brandingu jest utożsamiana z podobnym podejściem do kwestii oferowanych produktów i usług przedsiębiorstwa.

Znakowanie odzieży – główne atuty

Zakup odzieży roboczej dla pracowników to zawsze dobra inwestycja. Po pierwsze, w przypadku niektórych branż istnieje prawne zobowiązanie pracodawcy do zaopatrzenia swoich pracowników w ubrania robocze. Po drugie – nawet jeśli nie ma takiego wymogu – zyskuje się co najmniej kilka pozytywnych rezultatów takiej inwestycji. Jednolite stroje personelu to element brandingu, czyli budowania spójnego wizerunku firmy. Schludna odzież firmowa dla pracowników odróżnia personel od klientów. Wzbudza to większe zaufanie wśród klientów, a także poczucie przynależności i zobowiązania względem marki w samych pracownikach. Z tego powodu w znakowanie odzieży powinny inwestować nie tylko firmy, których pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem, ale także wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa z różnych branż. Co więcej, znakowanie odzieży nie musi dotyczyć wyłącznie ubrań roboczych. Branding odzieżowy można wykorzystać także do tworzenia uniwersalnych, skutecznych i użytecznych materiałów reklamowych. Koszulka, czapka czy torba na ramię z logo firmy może stanowić darmowy prezent dla stałego klienta, co stworzy jego większe przywiązanie do marki.

Czym kierować się w brandingu odzieżowym?

Konkurencyjna cena i szybki czas realizacji to istotne, ale nie jedyne kwestie, jakie należy wziąć pod uwagę podczas wyboru wykonawcy brandingu odzieżowego. Szczególnie duże znaczenie ma solidne wykonanie ubrań z wysokiej jakości materiałów. Należy zwrócić uwagę na ich staranne wykończenie, dbałość o detal i gwarancję trwałości. W przypadku wielu branż istotne mogą być także normy ISO i skład materiału ubrań. W końcu dla pracowników odzież robocza ma zapewniać przede wszystkim wysoki komfort pracy, co przekłada się na zadowolenie z pracy i pozytywną relację z pracodawcą. Z kolei wśród klientów jakość oznakowanej brandem odzieży otrzymanej w prezencie od przedsiębiorstwa jest automatycznie utożsamiana z jakością firmy, do której należy brand. Z wyżej wymienionych powodów warto wybrać firmę znakującą odzież, która współpracuje z zaufanymi producentami odzieży i akcesoriów dysponującymi szeroką tabelą rozmiarów. Nie bez znaczenia pozostaje też jakość samych technik znakowania. Należy zwrócić uwagę na dostępność różnych technik zdobienia odzieży, nowoczesnych automatów hafciarskich oraz drukarek cyfrowych.

Po czym poznać profesjonalną firmę znakującą odzież?

Przedsiębiorstwo planujące zlecenie brandingu odzieżowego wcale nie musi zgłębiać skomplikowanych technik znakowania odzieży. Znacznie lepiej skorzystać z kompleksowych, profesjonalnych usług zewnętrznego wykonawcy. Z tego powodu nie należy wybierać najtańszych rozwiązań, tylko takie, które będą estetyczne i trwałe. Zaufana firma znakująca odzież indywidualnie dopasuje odpowiednie materiały i techniki znakowania do konkretnej firmy, jej potrzeb i koncepcji. W przypadku takich usług znaczenie ma nie tylko sama znajomość technologii znakowania, ale także bycie na bieżąco z aktualnymi trendami modowymi. Wszystko to przekłada się na estetyczny efekt ubrań zdobionych logo firmy.

Na ogół odzież brandowa ma druk cyfrowy, sitodruk albo haft. Każde rozwiązanie ma własne wady i zalety, a także różnią się cenami. Przykładowo haft nie blaknie ani się nie kruszy. Jest mniej szczegółowy, ale można go prać i prasować. Sitodruk może być stosowany na większej ilości tkanin i materiałów. Z kolei w przypadku druku cyfrowego możliwe jest najdokładniejsze odwzorowanie skomplikowanych grafik. Doświadczeni projektanci pomogą w doborze odpowiedniej techniki znakowania odzieży.


Postaw na sprawdzone!

Odzież firmowa


Dodatkowe usługi w brandingu odzieżowym

Znakowanie odzieży za pomocą haftu komputerowego, sitodruku czy druku cyfrowego to nie wszystko. Podczas współpracy z profesjonalną marką zajmującą się brandingiem odzieżowym bardzo często można skorzystać z dodatkowych usług, które mogą być opłacalne dla przedsiębiorstwa. Przykładowo sklep odzieżowy albo firmę reklamową może zainteresować możliwość magazynowania i dystrybucji ubrań. To korzystne rozwiązanie na przykład dla marek, które planują inwestować w dropshipping. Niektóre przedsiębiorstwa znakujące odzież oferują także od podstaw własną produkcję ubrań. Inne gwarantują możliwość dodatkowego oznaczenia produktów, na przykład metkami, zawieszkami czy wszywkami z identyfikacją wizualną firmy. Warto podjąć współpracę z przedsiębiorstwem, które deklaruje realizację nietypowych zleceń, ponieważ wówczas można mieć większą pewność, że firma sprosta ogólnej koncepcji znakowania odzieży i stworzy oryginalne produkty.

Jakie ubrania i akcesoria warto poddać brandingowi?

W przypadku znakowania odzieży roboczej należy postawić nacisk na komfort i funkcjonalność ubrań. Różnią się one zależnie od specyfiki danego przedsiębiorstwa i branży, w której zakresie działa firma. Przykładowo lokale gastronomiczne mogą wybrać fartuchy, bluzy kucharskie czy zapaski kelnerskie, hotele eleganckie polówki, a firmy budowlane spodnie robocze i odzież wierzchnią. W praktyce logotyp może powstać na większości ubrań wykorzystywanych w pracy i reklamie, takich jak t-shirty, swetry, czapki albo bluzy. Znakowaną odzież warto różnicować pod kątem pór roku – na wiosnę i lato wybierać czapki z daszkiem, a na jesień i zimę ciepłe czapki typu beanie. Uniwersalne pod kątem pór roku ubrania to między innymi koszulki z nadrukiem, polówki lub kamizelki z haftem. W przypadku odzieży reklamowej tak samo warto postawić na funkcjonalność – wysokiej jakości produkty dopasowane do potrzeb klientów będą używane, a tanie gadżety wylądują w koszu.

Udostępnij na swojej platformie

To może Cię zainteresować

Przejdź do góry