Jak stworzyć nową kolekcję ubrań?

29.09.2020

Stworzenie własnej kolekcji ubrań to złożony proces, który zaczyna się od samego pomysłu i ustalenia grupy odbiorców marki. Ważne jest zarówno zaprojektowanie charakterystycznego symbolu nowej kolekcji, jak i wybranie najlepszych materiałów. Po etapie projektowania przychodzi pora na produkcję odzieży i rozpoczęcie jej sprzedaży. Droga ta wydaje się prosta, jednak w praktyce może trwać nawet miesiącami. Sprawdź, co należy zrobić krok po kroku, aby wypuścić nową kolekcję ubrań na rynek.

Co należy wziąć pod uwagę podczas projektowania ubrań?

Projektowanie odzieży to zadanie, które już na wstępnie wymaga ustalenia docelowej grupy odbiorców. Inne elementy ubioru będą nosili nastolatkowie, inne osoby aktywne zawodowo, a jeszcze inne sportowcy lub seniorzy. Obowiązująca moda może też nie trafiać w gusta każdego, dlatego tak ważne jest podjęcie decyzji, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją marką odzieżową. Ustalenie tego celu jest również istotne z punktu widzenia marketingu. Reklama dla poszczególnych grup wiekowych wymaga zastosowania innych działań marketingowych i dotarcia do odbiorców przez inne kanały komunikacji. Kiedy będziesz już wiedzieć, do kogo chcesz kierować projektowanie ubrań, pora na ustalenie sezonu, w którym mają być one noszone.

Odzież letnia charakteryzuje się lżejszymi materiałami i bardziej minimalistyczną postacią. Zimą natomiast należy zadbać nie tylko o wygląd ubrań, ale również materiały, aby dobrze dostosowywały się do panującej na dworze temperatury. Będzie Ci również potrzebny wyrazisty symbol, który będzie kojarzony bezpośrednio z Twoją kolekcją. Może to być logo, wybrany motyw nadruku lub haftu, napis albo nazwa marki w charakterystycznym miejscu, np. na karku.

Jak zaprojektować własną kolekcję ubrań?

Projektowanie ubrań możesz rozpocząć od naniesienia swoich wizji na kartkę papieru. Rozwiązanie to będzie wymagało digitalizacji, którą najczęściej może wykonać za Ciebie producent odzieży. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach w projektowaniu, możesz przekazać swoją wizję grafikom, którzy stworzą dla Ciebie szablony zgodne z założeniami kolekcji.

Digitalizacja projektu odzieży polega na wprowadzeniu go do specjalistycznego programu komputerowego. Na tym etapie należy zadbać o dokładne uwzględnienie parametrów projektu, a także zachowanie kształtów i elementów prototypu. Program ten został przygotowany w taki sposób, aby dowolnie modelować swój projekt oraz wprowadzić jego stopniowanie, co jest konieczne do produkowania różnych rozmiarów odzieży. Cyfrowa forma projektu jest mniej czasochłonna, ponieważ umożliwia łatwe wprowadzanie zmian w wielkości ubrań, zachowując jednak ich docelowy kształt.

Ważną zaletą projektowania ubrań w programach komputerowych jest możliwość zarchiwizowania krojów w formie elektronicznej. Dzięki temu cyfrowe szablony można zawsze ponownie wykorzystać, jeśli zechcesz zwiększyć nakład produkowanej odzieży lub po kilku latach chcesz wrócić do danego fasonu.

Własna kolekcja ubrań – jak wygląda produkcja?

Produkcja odzieży to kolejny etap, jaki czeka Cię na drodze do stworzenia własnej kolekcji ubrań. Etap ten obejmuje wybór odpowiednich tekstyliów oraz technik nadruku. Możesz zdecydować się na zdobienie nadrukiem cyfrowym lub haftem komputerowym. Ważne jednak, aby wybrana metoda była trwała i odporna na czynniki zewnętrzne, co zadecyduje o odbiorze Twoich ubrań przez przyszłych klientów.

Proces produkcji wymaga stworzenia szablonów konstrukcyjnych, a także skrojenia i szycia materiałów. Dopiero później przychodzi pora na wybrane zdobienia i pakowanie gotowych ubrań. Korzystając z usług doświadczonej firmy w zakresie projektowania, szycia i zdobienia ubrań zyskujesz łatwy dostęp do bazy gotowych krojów odzieży. Firmy tego typu jednak pozwalają też stworzyć zupełnie nowe, nowoczesne formy, które wyróżnią Cię na tle innych marek.

Sprzedaż własnej kolekcji ubrań

Jednym z najczęściej wybieranych sposobów sprzedaży ubrań jest własny sklep internetowy. Fakt ten nie powinien dziwić, ponieważ najnowsze badania rynkowe wskazują na wciąż rosnące zainteresowanie branżą e-commerce. Aktualne rozwiązania stwarzają przed Twoją marką również szereg możliwości. Możesz zdecydować się na produkcję ubrań w określonym nakładzie i przechowywanie ich we własnym magazynie lub wybranie modelu dropshippingu. W tym przypadku Twoim zadaniem jest jedynie pozyskiwanie klientów i obsługa sklepu internetowego, a produkcją i wysyłką odzieży zajmuje się producent. Jest to więc doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu w pełni poświęcić się swojej nowej kolekcji. Skorzystaj z naszych usług i wybierz dla swojej firmy to, co najlepsze!